Den kommunale vedligeholdelsesenheds gulvbelægning modstår barske forhold.

Sherwin-Williams’ epoxyharpikssystem anvendt i offentligt anlæg

Douglas County Public Works bad Sherwin-Williams om at udføre en yderst funktionel renovering af gulvsystemet i en lagerbygning på 2.345 kvadratmeter, der skulle kunne klare det barske klima og den meget intensive trafik med ekstremt tunge køretøjer.

Download PDF'en

Harpiksgulvsystem på Douglas County Public Works-anlæg

Med sin beliggenhed i det centrale Minnesota tilbyder Douglas County Public Works Department en række tjenester til borgerne. Administration, inspektion af landbrug og afløb, parker og rekreation, landopmåling og motorvejsvedligeholdelse/-ingeniørarbejde er alt sammen afgørende for at holde byen kørende – især i disse barske omgivelser. Vintervejret i Minnesota kan blive ekstremt koldt, temperaturen falder regelmæssigt til langt under -17°C, og sne og is er et almindeligt syn seks måneder om året. Douglas County har brug for en stærk flåde af sneplove, tunge lastvogne og andre vedligeholdelseskøretøjer, der ofte vejer over 60 ton hver, for at kunne sikre, at lokale veje og tjenester er klar til brug.

I løbet af sommeren 2019 blev Sherwin-Williams bedt om at udføre en yderst funktionel renovering af gulvsystemet i en lagerbygning på 2.345 kvadratmeter, der skulle kunne klare det barske klima og den meget intensive trafik med ekstremt tunge køretøjer.

Gulvløsning til Douglas County Public Works
Public Works-afdelingen havde til hensigt at bygge en helt ny lagerfacilitet til at huse deres vedligeholdelseskøretøjer og -udstyr, og projektet skulle udføres i henhold til det strenge, offentlige budget. Med dette i tankerne anbefalede gulvmontøren, SwedeBro, Inc., anvendelsen af Sherwin-Williams’ højtydende gulvsystemer, da dette ville skabe den største merværdi for Douglas County-projektet. Baseret på et tidligere samarbejde vidste SwedeBro, at Sherwin-Williams-belægningerne ville være den mest omkostningseffektive løsning til det store område, samtidig med, at de også sikrede langvarig holdbarhed og en god æstetik. Herudover satte montøren også pris på samarbejdet med Sherwin-Williams på grund af firmaets lokale produkttilgængelighed og support.

Chad Hanson

Direktør og administrerende direktør, SwedeBro, Inc.

"Samarbejdet med Sherwin-Williams om at udvikle og installere et gulvbelægningssystem i bedste kvalitet til Douglas County var en gevinst for alle involverede parter," siger Chad Hanson, direktør og administrerende direktør for SwedeBro, Inc. "Langsigtede relationer for langsigtede løsninger. Samarbejdet med Sherwin-Williams og vores kunder går begge veje."

Installatøren startede med at lægge det nye gulv ved mekanisk at forberede det bare betonunderlag til en betonoverfladeprofil (eller CSP) på 2-3, hvilket betyder en let slibende sandblæsning. Da overfladen var fri for forurenende stoffer og fejl, blev Sherwin-Williams’ 3561 Filler Epoxy anvendt. Denne epoxyharpiks fungerer godt i denne situation på grund af dens fremragende modstandsdygtighed over for kemikalier og slid, samt dens høje tryk- og trækstyrke. Disse egenskaber er fantastiske til håndtering af den intensive trafik og omfattende vedligeholdelse af køretøjer, som anlægget bruges til.

Efter påføringen af harpiksen blev tørt silicasand spredt ud over gulvet for at øge skridsikkerheden og tilføje en dekorativ kvalitet til gulvet. Da denne belægning havde haft tid til at hærde ordentligt – ca. 24 timer – blev den sidste topcoat, Sherwin-Williams 3746, tilføjet. Ligesom harpiks-basecoaten er denne topcoat modstandsdygtig over for stød og kemikalier og bevarer en lav viskositet for forbedret gennemstrømning og nivellering, når den påføres.

Alt i alt tog hele processen – inklusive overfladeklargøring og tre lag påføring – fire dage. Douglas County Public Works har nu et pålideligt gulvsystem, der kan klare et uforudsigeligt, barsk Minnesota-klima, hvilket gør det muligt for medarbejderne at levere tjenester hele året rundt på sikker vis.

Ressourcer til harpiksgulve

Udforsk systemdokumentation, webinarer og svar på applikationsudfordringer.

FÅ MERE AT VIDE

Produktopslag

Få mere at vide om vores innovative belægninger til en lang række brancher.

FIND ET SYSTEM

Lad os tage en snak

Vi vil meget gerne diskutere dine behov for holdbare løsninger til harpiksgulve.

KONTAKT OS
Tilbage til toppen