FasTop™-gulv forbedrer ydelsen hos BIX Produce.

Produktionsanlæg med intensiv trafik får et stærkt gulv.

BIX Produce bad Sherwin-Williams om at levere et holdbart gulvsystem, der er nemt at rengøre, og som tilbyder skridsikkerhed og kemisk bestandighed samt en høj kryogen- og varmeeksponeringstolerance.

Download PDF'en

FasTop 12S Slurry System i en føde- og drikkevarefacilitet

BIX Produce ligger lige uden for St. Paul, Minnesota, og har i mere end 80 år tilbudt frugt og grønt, ost og mejeriprodukter, bagværk og en lang række andre lokalt indkøbte produkter til lokalbefolkningen.

BIX er dedikeret til ikke blot at levere produkter på en hurtig og effektiv måde, men også at opfylde de højeste kvalitetsstandarder. Da virksomheden havde brug for at udvide sit anlæg for at kunne leve op til de stadigt voksende produktionskrav, var et funktionelt gulvsystem af høj kvalitet en af de vigtigste prioriteter.

Gulvløsning til BIX Produce-anlæg

Et større driftsområde skulle bygges, og ved valg af det nye gulvsystem var BIX Produce på udkig efter lokal support, en ordentlig garanti og et firma med erfaring inden for føde- og drikkevaremiljøer. Sherwin-Williams var et perfekt match med firmaets 20 års erfaring inden for føde- og drikkevareindustrien og butikken med industribelægninger i nærheden.

Dette var ikke et lille projekt – specifikationerne krævede ca. 30.000 kvadratmeter gulvbelægning i kølede produktionsforarbejdningsrum og andre forarbejdningsrum, som alle ville kræve hyppige afvaskninger og et højt hygiejneniveau. Sherwin-Williams’ repræsentant for højtydende gulvbelægning anbefalede brugen af FasTop 12S Urethane Slurry System med en tykkelse på 1⁄4", kombineret med Sherwin-Williams 4850 Polyaspartic-fugemateriale og topcoat som den bedste løsning til faciliteten. Dette specifikke system er modstandsdygtigt over for termisk chok, kemikalier og glideulykker, har en høj kryogen- og varmeeksponeringstolerance, er yderst holdbart og er nemt at rengøre.

Inden påføring blev stedet forberedt ved hjælp af slibende sandblæsning for at fjerne alle urenheder, skabe den korrekte betonoverfladeprofil og installere en harpiks-cove base. Anvendelsen af en cove base, som påføres med murske, er en bedste praksis i føde- og drikkevarefaciliteter, da dette skaber en overgangsfri, vandtæt samling mellem gulv og væg for at eliminere områder, hvor bakterier kan vokse. Da basen og primeren var blevet påført, blev FasTop 12S Urethan Slurry spredt ud ved hjælp af en kamrive, og derefter blev produktet rullet tilbage med en løkkerulle for at hjælpe med nivellering. Silicasand blev derefter spredt ud over opslæmningen, som derefter hærdede i omkring tolv timer. Til sidst blev Sherwin-Williams 4850 Polyaspartic Topcoat skrabet og rullet tilbage hen over systemet for at skabe en enestående skridsikkerhed, kemisk modstandsdygtighed og rengøringsvenlighed.

Ejere, personale og kunder hos BIX Produce har værdsat fordelene ved dette system siden 2019, og baseret på gulvets lange holdbarhed vil de kunne nyde det i mange år fremover.

For yderligere oplysninger kan du kontakte os på swflooring@sherwin.com

Ressourcer til harpiksgulve

Udforsk systemdokumentation, webinarer og svar på applikationsudfordringer.

FÅ MERE AT VIDE

Produktopslag

Få mere at vide om vores innovative belægninger til en lang række brancher.

FIND ET SYSTEM

Lad os tage en snak

Vi vil meget gerne diskutere dine behov for holdbare løsninger til harpiksgulve.

KONTAKT OS
Tilbage til toppen