Hamad Airport får en overgangsfri harpiksgulvløsning til sine terminaler.

Terrazzogulvene fra Sherwin-Williams sørger for en fremragende æstetik og en robust finish, som er nem at rengøre og sikker til offentlig trafik.

Hamad Airport

Projekt

Man stod over for den komplekse udfordring at skulle installere et af de største gulvområder i ét enkelt projekt i knudepunktet, hvor øst møder vest i Hamad International Airport i Doha, Qatar.  Lufthavnen, der beskrives som "døren til Qatar", er knudepunktet for det førsteklasses flyselskab Qatar Airways med en kapacitet til at betjene 8.700 passagerer pr. time og 30 millioner passagerer hvert år.  De specifikationsansvarlige ønskede et gulv med et højt æstetisk og miljømæssigt niveau for at opfylde alle krav i denne vigtige lufthavnszone og opfylde alle relevante miljø- og sundheds- og sikkerhedsbestemmelser.

System

Det valgte system var et terrazzo-harpiksgulv leveret af Sherwin-Williams – 140.000 m2 pigmenteret epoxyharpiks – der krævede forsendelse af færdigblandede marmoraggregater fra Italien for at fuldende designet til de vigtigste gulvområder bestående af tre farver, herunder primært mørkegrå med ren sort eller hvid harpiks-terrazzo.

Terrazzo-harpiksen blev støbt på stedet, og de 16.000 arbejdere fra forskellige lande arbejdede fordelt på det 5.500 hektar store område og pudsede gulvet for at skabe en flot finish. Herved opnåede man store, miljømæssige fordele. Harpiks i tynde lag overholder EU-direktivet om opløsningsmidler og flygtige organiske forbindelser.

Selve installationsprocessen betød også, at der opstod meget lidt affald – terrazzoen, der var blevet forberedt til installation, blev målt nøjagtigt for at sikre den rette mængde til anvendelsen.

Harpiks-terrazzo har nogle gode æstetiske og miljømæssige egenskaber og opfylder kravene fra arkitekter og specifikationsansvarlige i forhold til produkter med længere holdbarhed og endnu større miljøvenlighed.

Terrazzogulve er et komposit materiale – en blanding af harpiks og aggregater, som gør, at produktet kan anvendes på sådan en alsidig måde i forhold til design. Harpiksen har til formål at skabe en holdbar, slidstærk og meget dekorativ gulvløsning.

Ved hjælp af en simpel genpolering eller -forsegling med vandbaserede produkter kan et terrazzogulv typisk holde i op til 40 år. Dog kræver vinylplader typisk udskiftning hvert 12. år eller oftere.

Sherwin-Williams-forskellen

Ved at sætte vores kunder i fokus ved vi, at den innovation, fantasi, forskning og udvikling, som vi investerer i hvert eneste produkt, er det hele værd. Vi fokuserer på dig, uanset hvor vi arbejder rundt om i verden på fem kontinenter, og uanset om det drejer sig om rådgivning, specifikation eller inspektion på stedet. Du er grunden til, at vi eksisterer. Dette er Sherwin-Williams-forskellen.

Farveressourcer

Opdag gulvpaletter, aggregerede design og farvetrends.

FÅ MERE AT VIDE

Produktopslag

Få mere at vide om vores innovative belægninger til en lang række brancher.

FIND ET SYSTEM

Lad os tage en snak

Vi vil meget gerne diskutere dine behov for holdbare løsninger til harpiksgulve.

KONTAKT OS
Tilbage til toppen