SofTop-gulvet sørger for en sikker løsning til et psykiatrisk hospital i København

Et miljøvenligt, holdbart, overgangsfrit gulv på 30.000 m2 blev installeret i hele denne facilitet som en langsigtet løsning.

SofTop Polyurethane Comfort Flooring skaber en blød men holdbar finish med en lyddæmpende effekt

SofTop på københavnsk hospital

Der bliver gået mange skridt på et hospital, og da Region Sjælland byggede Københavns nye, psykiatriske hospital, der er det mest moderne af slagsen i Danmark, valgte man at forsyne 30.000 m2 af hospitalets samlede areal på 44.000 m2 med det mest moderne og holdbare gulv. Gulvet, der består af et 6-7 mm tykt lag polyuretan, er miljøvenligt og har en enestående slidstyrke.

Den indledende opgave var at hælde beton og mørtel ud, så gulvene var lige, nivellerede og klar til den endelige harpiksfinish. Det samlede areal på 30.000 m2 omfatter patientstuer, opholdsområder, køkkener og kantiner og mere end 5.000 m2 gange. For at illustrere omfanget af opgaven er det værd at nævne, at der blev udfærdiget over 16 km alumnilister???.

De gulvsystemer, der blev brugt som finishes til dette projekt, var SofTop SLR og SofTop Comfort SL. Begge er slidstærke, selvudglattende polyuretansystemer, som hurtigt kan installeres i henhold til en meget høj standard. SofTop Comfort SL indbefatter en indledende, fleksibel membran, og derefter påføres den selvudglattende toplak. Dette skaber den støddæmpning i finishen, der muliggør en behagelig gang og de lyddæmpende egenskaber.

Farveressourcer

Opdag gulvpaletter, aggregerede design og farvetrends.

FÅ MERE AT VIDE

Produktopslag

Få mere at vide om vores innovative belægninger til en lang række brancher.

FIND ET SYSTEM

Lad os tage en snak

Vi vil meget gerne diskutere dine behov for holdbare løsninger til harpiksgulve.

KONTAKT OS
Tilbage til toppen