Terrazzo-gulvbelægning leverer en høj ydeevne hos Rocket Mortgage FieldHouse.

Hjemsted for NBA Cavaliers og AHL Monsters

Clevelands største sports- og underholdningsfacilitet skaber et iøjnefaldende indtryk med det stilfulde harpiks-terrazzogulv fra Sherwin-Williams.

Hent PDF-udgaven

Terrazzogulv i atrium hos Rocket Mortgage FieldHouse

I underholdningsverdenen vil både kunstnere og atleter gerne skabe opmærksomhed. Og de steder, der er vært for disse begivenheder, er ingen undtagelse. Æstetikken spiller en afgørende rolle, når det handler om at skabe en varm, indbydende atmosfære for de besøgende, som ser deres hold vinde en kamp eller råber på ekstranummer.

Derfor var det afgørende at skabe et æstetisk budskab, da Rocket Mortgage FieldHouse i Cleveland, Ohio, skulle renoveres – hjemstedet for NBA Cavaliers (Cavs), AHL Monsters og over 200 årlige sports- og underholdningsbegivenheder. For at modernisere den 25 år gamle facilitet investerede Cleveland, Cuyahoga County og Cavaliers 185 millioner $ i at forvandle Rocket Mortgage FieldHouse til en moderne og betagende facilitet i verdensklasse.

For at gøre denne æstetiske vision til virkelighed leverede Sherwin-Williams Protective & Marine nogle stilfulde harpiks-terrazzogulve til stedets helt nye glasatrium, der måler 3.950 m2, til det udvidede gadeplansområde og til Loudville-hallerne. Det flerfarvede gulv dækker 11.150 m2 og næsten 80 % af anlæggets offentlige område, og dermed skaber det et enestående element, som også vil kunne klare presset fra millioner af glade publikummer i mange år fremover.

Terrazzo skaber design og holdbarhed.
Gensler, arkitektfirmaet, der stod bag Rocket Mortgage FieldHouse-renoveringen, specificerede terrazzoen fra Sherwin-Williams på grund af produktets skønhed og styrke. Den mosaik-æstetik, der kendetegner harpiksgulvene, kombineret med de solide, højtydende egenskaber, gjorde produktet til det ideelle valg til stedets mest befærdede områder, der byder mere end to millioner besøgende velkommen hvert år.

Fra et designperspektiv gav terrazzo det arkitektoniske team frihed til at inkorporere flere farver og mønstre i gulvet. De store kurver og vinkler, som dannes af opdelingsstrips af messing, tilfører farve- og designovergange i områder med mest trafik, omkring standene og i detailhandelsområderne. I nogle områder hjælper gulvkanter med kontraster sammen med lodrette overgange fra gulv til væg, der er designet medmatchende terrazzo, med at definere områderne. Selv trapper og ramper er blevet belagt med dette attraktive, holdbare materiale.

Terrazzos langtidsholdbare og rengøringsvenlige overflade bidrager til lave vedligeholdelsesomkostninger i hele gulvets servicetid, som i øvrigt vil komme til at overstige bygningens servicetid.

Teamtilgang, der opfylder forventningerne.
I projektets indledende faser havde Sherwin-Williams-teamet kun meget få detaljer at gå ud fra.

"Vi blev inviteret til New York for at samarbejde med et arkitektfirma, som vi har samarbejdet med før, men de kunne ikke afsløre, hvor projektet befandt sig," forklarer Casey Ball, som er global markedsdirektør for gulve hos Sherwin-Williams Protective & Marine Coatings. "Vi vidste, at de var interesserede i terrazzo til en stor arena, men det var også alt, hvad vi vidste."

Omkring et år senere fik Sherwin-Williams-teamet at vide, at de havde vundet licitationen, og at terrazzoen var til et projekt i virksomhedens hjemby. Derefter skulle en godkendt, stilistisk farvepalet til projektet skabes hurtigt.

"At vælge farverne til terrazzogulvene til Rocket Mortgage FieldHouse var en proces, som krævede stor omhu. Vi udviklede 45 til 50 specialfarveprøver på vores Cincinnati-fabrik til Gensler og Cavaliers til gennemgang. Den største udfordring var at finde den perfekte, grå accentfarve," siger Ball.

En anden udfordring var at koordinere renoveringsplanen, da projektet blev udviklet i faser for at kunne håndtere alle de nye områder. Roman Mosaic og O.A. Bertin, entreprenørerne, som blev hyret til at installere terrazzoen, skulle samarbejde med elektrikere, HVAC-teknikere og andre håndværkere, hvilket medførte plads- og tidsbegrænsninger.

"Et projekt af denne skala indbefatter mange variabler," forklarer Ball. "Vi skulle være fleksible, da der var mange medarbejdere involveret. Der var tidspunkter, hvor vi var nødt til at sende materiale til stedet, fordi en fase pludselig blev fremskyndet, og der var andre tidspunkter, hvor vi var nødt til at vente på, at det blev vores tur til at installere materialer."

Fleksibilitet var et vigtigt aspekt under hele projektet. Under den ene renoveringsfase skulle entreprenørerne finde en midlertidig gulvløsning, indtil terrazzoen kunne installeres. De valgte at påføre den vandbårne Sherwin-Williams Tread-Plex™-gulvbelægning som en midlertidig løsning for at forhindre, at de besøgende skulle gå på den bare beton. Selvom dette var en kortsigtet løsning, blev det forventet, at den så professionel ud. Sherwin-Williams leverede sit produkt, og Tread-Plex hjalp med at bevare den æstetik, der forventes i det verdenskendte underholdningscenter.

Selve terrazzo-installationen var en flertrinsproces, der krævede dygtighed og tålmodighed. Først blev betonunderlaget sandblæst. Derefter blev fugtdæmpende belægninger og en revneisoleringsmembran påført for at sikre en holdbar, uigennemtrængelig finish. Endelig blev det fine, detaljerede arbejde med at lægge terrazzosystemet udført. Installationsmedarbejderne installerede omhyggeligt materialet manuelt med murskeer og udglattede det perfekt for at sikre fuld, jævn dækning, før de polerede og forseglede de 11.150 m2 i den nyrenoverede arena som sidste trin i processen.

Renovering færdig til tiden.
Mere end 1 år og 28.400 liter terrazzo senere blev renoveringen af Rocket Mortgage FieldHouse erklæret for gennemført – rettidigt til Cavaliers’ sæsonåbning i oktober 2019. Gennem et godt samarbejde skabte Sherwin-Williams, O.A. Bertin og Roman Mosaic dette holdbare, æstetisk attraktive gulv for at forbedre fanoplevelsen i en af verdens mest populære arenaer. I de kommende generationer vil terrazzogulvene fra Sherwin-Williams være vidne til millioner af besøgende, der begejstret besøger denne berømte Cleveland-destination.

Farveressourcer

Opdag gulvpaletter, aggregerede design og farvetrends.

FÅ MERE AT VIDE

Produktopslag

Få mere at vide om vores innovative belægninger til en lang række brancher.

FIND ET SYSTEM

Lad os tage en snak

Vi vil meget gerne diskutere dine behov for holdbare løsninger til harpiksgulve.

KONTAKT OS
Tilbage til toppen