Ta del av en ny högpresterande golvlösning

Sherwin-Williams FasTop™ multi-system installerade i två nya Ohio-bryggerier

Hardig Industrial Services valde ut och installerade extremt slitstarka, hygieniska, kemikalie- och halkbeständiga golvlösningar av polyuretan från Sherwin-Williams tack vare dess enkla applikations- och prestandaegenskaper.

Ladda ner PDF-versionen

Installation av bryggeriernas hartsbaserade polyuretana golv

Användning av högpresterande betonggolvsystem av polyuretan, särskilt i produktionsområden, är vanligt i ölets blomstrande värld. Nybryggda Ohio-anläggningarna Cartridge Brewing och Loose Ends Brewing Co. anlitade golventreprenören Hardig Industrial Services för att lägga nya golv i sina anläggningar. Hardig valde ut och installerade extremt slitstarka, hygieniska, kemikalie- och halkbeständiga golvlösningar av polyuretan från Sherwin-Williams tack vare dess enkla applikations- och prestandaegenskaper.

FasTop Multi Systems
Det senaste tillskottet till Sherwin-Williams högpresterande golvportfölj, FasTop Multi System, gör det möjligt för entreprenörer att uppnå tids- och kostnadsbesparingar genom utmärkta appliceringsegenskaper, samtidigt som systemen levererar hållbara, långvariga resultat till anläggningsägare. Systemen är konstruerade för kompromisslös prestanda, härdning vid låga temperaturer och snabb återgång till service i miljöer som bryggerier, kommersiella kök, mejerier och livsmedelsfabriker.

Kevin Kipp, Hardigs projektledare, ville vara en av de första golventreprenörerna som använde de nya systemen.

”Jag var glad att höra att Sherwin-Williams uppgraderade sin FasTop-linje för att leverera bättre applikationsegenskaper”, säger Kipp. ”Som en person med stor kännedom om FasTops produkter var jag angelägen om att se vilka nya innovationer de skulle tillföra.”

Smidig installation
Hardigs första FasTop-installation skedde vid Cartridge, i Maineville, Ohio, i juni 2020. Beläget i en outhyrd historisk byggnad som senast fungerade som ammunitionsfabrik under första och andra världskriget och som var i behov av stora renoveringar. För detta specifika projekt applicerade Hardig FasTop™ SL 45 – ett självutjämnande golvsystem som ger motståndskraft mot termisk chock, nötning och kemisk attack – på bryggeriets 1 800 kvadratmeter stora produktionsområde. Leverantören använde sedan Sherwin-Williams GP4850 polyaspartic, en tvåkomponents harts med hög torrhalt, som täckfärg.

”Systemet och ytlagerfärgen applicerades över ny betong”, säger Kipp. ”Vi lade golvet på morgonen, och eftersom FasTop torkade så snabbt kunde vi spara tid och påbörja detaljarbetet samma dag. Jag kunde gå på golvet inom två timmar.”

Den andra appliceringen av FasTop skedde vid Loose Ends, en helt ny anläggning i Centreville, Ohio, i juni 2020. Enligt Kipp planerade han ursprungligen att använda ett annat golvsystem, men efter att ha sett prestandan och resultaten från Cartridge ville han använda FasTop även för detta projekt. FasTop SL45 installerades i produktionsområdet, medan FasTop™ SL23 användes i köket. Sherwin-Williams GP4850 polyaspartic applicerades sedan som täckfärg på båda golven.

Färg och estetik
Färgvalet påverkar utan tvekan estetiken i ett bryggeri, sa Kipp. Även om båda bryggerierna ville ha standardfärger av polyuretancement (grå och röd), noterade han att vissa av hans kunder är mycket noga med färgen. "Vissa människor vill bara ha färg, och om du inte har rätt lösning i rätt färg är det avgörande."

I nya FasTop Multi Systems innehåller förpackningen en universell bas och härdare, ballastfyllmedel och ett färgpacksystem med utökat färgval.

”Det är viktigt att få rätt estetik eftersom bryggeriägare vill att kunderna ska kunna se öltillverkningsprocessen”, säger Kipp. ”Ägarna kanske inte vet exakt vad de behöver från sitt golvsystem, men de vill att det ska se bra ut. Det är viktigt att utbilda dem i deras alternativ.”

Resurser för golvhartsfärger

Utforska färgsystemdokumentation, webbseminarier och lösningar på praktiska problem.

Produktvisning

Läs mer om våra innovativa ytbehandlingar för en mängd olika branscher.

HITTA ETT FÄRGSYSTEM

Prata med oss

Vi diskuterar gärna dina behov av hållbara hartsbaserade golvsytbehandling.

KONTAKTA OSS
Åter till början