Billingsgate Fish Market

Overholdelse af de udfordrende, miljømæssige krav til føde- og drikkevaremarkedet

For at imødekomme de støt voksende og kontinuerligt nye krav på føde- og drikkevaremarkedet har forskerne hos Sherwin-Williams Protective & Marine Coatings samarbejdet med nogle af vores kunder for at skabe fremtidsorienterede løsninger. Vik Vithlani undersøger de nye problemstillinger.

Fordelene ved miljøsikkerhed

De specifikationsansvarlige har til opgave at afbalancere behovet for miljøsikkerhed, herunder et lavt indhold af flygtige organiske forbindelser (VOC'er) og et lavt lugtniveau, med et gulvsystem, der er egnet til det hurtigt skiftende føde- og drikkevaremarked.

Hos Sherwin-Williams har vi, ved hjælp af de allernyeste fremskridt inden for teknologi og videnskab, arbejdet tæt sammen med kunderne for at identificere fremtidige behov i denne dynamiske sektor.

Blandt de resultater af arbejdet, som vores R & D-eksperter har udført, er FasTop-sortimentet, som over en årrække er blevet udviklet specifikt til disse anvendelser og fortsat udvikles for at imødekomme de strengeste krav, der stilles i dag.

Den foretrukne belægning

Hvert eneste projekt indbefatter nogle helt specifikke krav og skal vurderes individuelt i forhold til en række kriterier.

Disse omfatter en fuld forståelse af stedet, det specifikke anvendelsesmiljø og de produkter, der produceres i anlægget.

Som et dokumenteret produkt, der bruges i hele føde- og drikkevaresektoren, er FasTop godkendt som et ikke-farvende og fødevaresikkert produkt af Campden BRI, Storbritanniens største uafhængige forsknings- og udviklingsorganisation for føde- og drikkevarer.

I forhold til hygiejnestandarder tilbyder denne serie yderligere fordele, herunder overgangsfrie samlinger, der sørger for en reduceret risiko for mangler og bakterievækst.

Andre funktioner indbefatter skridsikkerhed og beskyttelse mod termiske stød, som endvidere muliggør damp- eller trykrensning. Dette er også et ikke-farvende produkt, eftersom det er baseret på en opløsningsmiddelfri, vandbaseret formel, og det er egnet til alle tørre og våde procesområder.

Derudover testes disse produkter ligeledes uafhængigt for skrid- og slidstyrke af Aston University i overensstemmelse med standarden BS 8204, del 2.

Grundigt gennemtestet

Projektet, der involverede opfyldelse af kravene på Billingsgate Market i London East End er endnu et bevis på, at dette produkt har vist sig at være yderst effektivt, lige siden det blev lanceret på markedet.

Gennem et tæt samarbejde med Corporation of London og installationsteamet leverede Sherwin-Williams Protective & Marine Coatings FasTop-systemet til gulvet, som er en vandbaseret afretning af polyuretanbetonharpiks.

Mere end et årti efter, at det blev installeret, skinner gulvet stadig flot, mens folk går på det og varer bliver transporteret på det her på det travle marked, hvilket demonstrerer de fremtidssikrede fordele ved FasTop.

Da projektet blev startet for mere end 10 år siden, krævede ledelsen bag markedet en hurtig løsning, der ikke blot var egnet til formålet og skulle være ekstremt holdbar, men som ikke ville forstyrre markedets daglige aktiviteter under installationen.

Det tekniske team arbejdede hårdt for at forstå kravene bag dette følsomme fødevaremiljø fuldt ud, før de valgte dette system, og det forsknings- og udviklingsarbejde, der blev udført i forbindelse med installation af dette gulv, gjorde, at teamet med sikkerhed kunne anbefale dette valg.

Markedets stueetage omfatter en stor handelshal med 98 stande og 30 butikker, herunder to caféer, en række individuelle kølerum, en fryser med en kapacitet på 1.500 ton, et isproduktionsanlæg og 14 små butikker.

Hvis et eksisterende gulv skal renoveres, skal man overveje, om det eksisterende gulvsystem skal fjernes. Der er en vis risiko ved at lade det oprindelige system blive liggende, da man ikke kan vide, om dette gulv blev forberedt korrekt, da det oprindeligt blev installeret.

Denne beslutning afhænger af den type gulv, der skal dækkes, og den type gulv, der skal installeres, for det nye system skal klæbe korrekt til det eksisterende gulv. Det anbefales at udføre en test først på et lille område (så lille som 1 m2) for at bekræfte, at installationen holder.

Hvis et eksisterende system skal fjernes, skal mandskabet rive det op og derefter fjerne eventuelt resterende lim og hærdende forbindelser ved hjælp af kemiske og/eller mekaniske midler.

For eksempel kan mandskabet være nødt til at bruge citronsyre til at blødgøre og fjerne lim, og de kan være nødt til at sandblæse, slibe, fræse eller endda skrabe overfladen for at fjerne klæbemidlet helt og gøre overfladen helt jævn. I ekstreme tilfælde vil en renovering af gulvbelægningen kræve fjernelse af betonunderlaget og støbning af et nyt underlag.

Fortsat udvikling

Uanset om det er et nyt system eller en renovering, kan vi udvikle og designe fremtidens gulvsystemer ved at lytte til vores kunder. Baseret på vores fremskridt inden for teknologi og videnskab kan vi opnå helt nye ydeevneniveauer for at holde trit med udviklingerne i føde- og drikkevareindustrien.

Gennem vores eget testlaboratorium fortsætter vi med at fremme nye produkter under hensyntagen til de strengeste tekniske og mekaniske krav.

Vi benchmarker os med og overholder de internationale regler, som offentliggøres af Hazard Analysis Critical Control Point (HACCP). Dette er ledelsessystemet, hvor fødevaresikkerhed håndteres gennem analyse og kontrol af biologiske, kemiske og fysiske farer fra produktion, indkøb og håndtering af råmaterialer til fremstilling, distribution og forbrug af det færdige produkt.

Med de stigende krav til en bæredygtig gulvindustri og de skiftende krav fra arkitekter og designere skal vi fortsætte med at udvikle os, følge med og forudse nye løsninger til disse udfordrende miljøer.

Farveressourcer

Opdag gulvpaletter, aggregerede design og farvetrends.

FÅ MERE AT VIDE

Produktopslag

Få mere at vide om vores innovative belægninger til en lang række brancher.

FIND ET SYSTEM

Lad os tage en snak

Vi vil meget gerne diskutere dine behov for holdbare løsninger til harpiksgulve.

KONTAKT OS
Tilbage til toppen