FasTop™ RS69 skaber en robust, overgangsfri gulvløsning på slagteriet Al Ain i De Forenede Arabiske Emirater

Det harpiksrige polyuretan-afretningsmateriale sørger for holdbarhed med kemisk bestandighed for at modstå intensive processer gennem en overfladefinish, som er sikker at færdes på for driftspersonalet i denne facilitet

Hangargulvsystem

Baggrund

Behovet for konstant brug af varmt vand og forholdene i dette barske miljø betød, at det eksisterende gulvsystem på et slagteri i Al Ain i De Forenede Arabiske Emirater hurtigt udviste omfattende mangler.

Eksperter fra den verdensførende Sherwin-Williams Protective & Marine Coatings tog imod den udfordring at finde løsningen til firmaejeren og foretog en omfattende undersøgelse.

Den akrylbaserede harpiks, der var en del af det eksisterende system, var meget skrøbelig og revnede hurtigt under de hårde arbejdsforhold, hvorved omfattende mangler opstod. Behovet for, at anlægget tilfører konstant varmt vand over 60-65°C, bidrog yderligere til problemerne.

Efter at have udført en grundig inspektion på stedet testede Sherwin-Williams' teknikere et lille område med FasTop™ RS69, som er et overgangsfrit, hygiejnisk afretningssystem, der er designet til at modstå høje niveauer af stød og er tolerant over for varmt vand og oliespild med en temperatur på over 120° C.

System

Det gennemtestede produkt FasTop™ har bevist sin evne til at holde længe i miljøer, der kræver en hygiejnisk gulvbelægning, og tilbyder de højeste niveauer af kemisk bestandighed og skridsikkerhed.

Dette system leveres med muligheden for forbedret antimikrobiel beskyttelse og indeholder lave niveauer af flygtige organiske forbindelser (VOC'er), hvilket betyder, at stort set ingen lugte og ingen farvning opstår under installationen.

Under overholdelse af stramme tidsfrister blev en ny underlagsafretning installeret, og FasTop™ RS69 blev anvendt omkring eksisterende anlæg og maskiner.

Et andet gulvafretningsprodukt fra Sherwin-Williams, FasTop™ WR, blev anvendt til de 600 mm høje betonkantsten i slagteriet for at opretholde de samme standarder for modstandsdygtighed over for slid og kemisk kontakt efter komplet forsegling.

"Efter seks måneders prøveperiode, hvor det installerede FasTop™ RS69-system fungerede usædvanligt godt, besluttede kunden at lukke anlægget for at renovere hele det 2.500 m2 store gulvområde," forklarer Vik Vithlani, som er regionschef hos Sherwin-Williams Protective & Marine Coatings.

Højtydende gulvsystemer fra Sherwin-Williams Protective & Marine Coatings anvendes i forskellige brancher, herunder føde- og drikkevare-, medicinal-, industri-, detailhandels-, handels- og luftfartsbrancherne, hvor de giver fordele såsom ikke-farvende ydeevne, slidstyrke, dekorative indslag, stødfasthed, skridbestandighed, slidbestandighed, kemisk beskyttelse og modstandsdygtighed over for termisk chok.

Farveressourcer

Opdag gulvpaletter, aggregerede design og farvetrends.

FÅ MERE AT VIDE

Produktopslag

Få mere at vide om vores innovative belægninger til en lang række brancher.

FIND ET SYSTEM

Lad os tage en snak

Vi vil meget gerne diskutere dine behov for holdbare løsninger til harpiksgulve.

KONTAKT OS
Tilbage til toppen