Terrazzogolv i sjukhuslobby

Från grunden och uppåt – golvlösningar för ”gröna” byggnader

Golvbeläggning och avjämningssystem som bidrar till fördelar för certifiering från Sherwin-Williams High Performance Flooring.

Som global leverantör av skyddande golvbeläggningar och avjämning, engagerar sig Sherwin-Williams High Performance Flooring för att uppfylla standarder för olika hållbara byggprogram. Genom vårt team av branschexperter utvecklar vi kommersiella golvsystem som är hållbara och miljömedvetna – en viktig funktion ska inte utesluta för den andra.

Sherwin-Williams erbjuder industriella och kommersiella golvlösningar som ger fler poäng för Green Building-certifieringar. Vi erbjuder det bredaste utbudet av system med mycket lågt innehåll av VOC (flyktiga organiska föreningar) och formulor som innehåller naturliga vegetabiliska oljor som bidrar till fördelar för lågemitterande material. Vår satsning på att upprätta miljövarudeklarationer (EPDs), drivs för att uppnå formulor som kommer att bidra till fördelar. I USA totalt kan kommersiella golvsystem från Sherwin-Williams redan idag bidra med upp till fem poäng för LEED.

På Sherwin-Williams är vårt uppdrag att skapa produkter som skyddar och bevarar våra kunders mest värdefulla tillgångar. Våra kommersiella golvlösningar har utvecklats för att minska underhåll och miljöpåverkan. De erbjuder den höga prestandanivå som arkitekter och specificerare efterfrågar och är konkurrenskraftigt prissatta för att hålla nere materialkostnader.

ALLA KOMMERSIELLA GOLVSYSTEM NEDAN HAR FÖRDELAR SOM BIDRAR TILL BYGGNADSCERTIFIERING

• FasTop TG69  är ett polyuretancementbaserat avjämningssystem applicerat i 6-9 mm tjocklek och ger en funktionell ,mycket hållbar, sömlös finish med en formula som innehåller naturliga vegetabiliska oljor och hållbara råvaror. Den har mycket låg VOC-halt och är certifierad av HACCP International som en livsmedelsgodkänd produkt. Den är utformad för att skydda betong och andra substrat från termiska stötar, andra stötar, korrosion, kemiska angrepp och nötning
  • SofTop SL iär ett självnivåreglerande system av polyuretan som installerats i cirka 2 mm tjocklek, vilket ger en hållbar, slitstark finish som också är mjuk och bekväm för gång och fordonstrafik. Formulan innehåller hållbara naturliga vegetabiliska oljor och har en mycket låg VOC-halt. Produkten som används i detta system innehar certifieringsstandarder som Indoor Air Comfort Gold
  • Resudeck Topcoat är ett högbyggt beläggningssystem av polyuretan som ger en hållbar slitstark finish med en viss grad av flexibilitet. Formulan innehåller hållbara naturliga vegetabiliska oljor och har en mycket låg VOC-halt
  • Resuflor Deco Quartz TG är ett 4-6 mm system som innehåller dekorativt färgat kvartsaggregat, epoxihartser med hög torrhalt, kemiskt beständigt cement och täckfärger. Den bildar ett skyddande ytbehandlingssystem som är estetiskt tilltalande, halksäkert, hållbart och motståndskraftigt mot slitage, fläckar och kemikalier. Produkten som används i detta system innehar certifieringsstandarder som Indoor Air Comfort Gold
  • Resuflor Deco Flake är en golvbeläggning i mosaikmönster. Detta uppnås med hjälp av färgade Resuflake pva-chips som inkorporeras i en klar eller pigmenterad epoxi och förseglas med en klar polyuretanfinish, som kan vara matt eller glansig. Dess innovativa baskemi ger också en stark kemisk beständighet. Produkten som används i detta system innehar certifieringsstandarder som Indoor Air Comfort Gold

• FasTop Terrazzo är ett dekorativt avjämningssystem av polyuretancement med en formula som innehåller naturligt färgade aggregat för att ge en mycket hållbar och slitstark finish. Formulan innehåller hållbara naturliga vegetabiliska oljor och har en mycket låg VOC-halt.

Färgresurser

Upptäck golvpaletter, sammanställda interiörer och färgtrender.

Produktvisning

Läs mer om våra innovativa ytbehandlingar för en mängd olika branscher.

HITTA ETT FÄRGSYSTEM

Prata med oss

Vi diskuterar gärna dina behov av hållbara hartsbaserade golvsytbehandling.

KONTAKTA OSS
Åter till början