Elladur ger snabbhärdande linjemärkningslösning för Ocado

Genom att använda den senaste polyasparaginska kemin ger Elladur en UV-stabil tålig golvyta som har extremt låg VOC-halt när den appliceras.

Adding a body coat to Sherwin-Williams traditional hangar system produced a stunning finish for this and another new hangar recently built by Best Jets International at Holman Field in St. Paul, Minnesota.

Elladur Linjemärkning

Bakgrund

Etablerat år 2000, idag med över 580 000 aktiva kunder driver Ocado det största automatiserade lagret i världen i Erith, sydöstra London, med 563 000 kvm yta.

Världens största dedikerade online-livsmedelshandlare, företagets fjärde Customer Fulfilment Center, är en spektakulär anläggning som servar sin växande kundbas. Det nya centret betjänar London och sydöstra England och har både Ocados och Morrisons kompletta utbud av matvaror.

"Sherwin-Williams kom med en perfekt produkt för oss genom Elladur SF med tanke på den mycket utmanande miljön med så många människor i rörelse" – Chris Hopkirk / försäljningsdirektör ASG.

Utmaning

Med anställda och fotgängare som rörde sig i stort antal över ett så stort område, var säkerheten en prioritet. Linjemarkering ger tydlig visuell uppdelning för fotgängare samt en guide för de anställda för att maximera lagringsutrymmen. Upp till 200 000 beställningar per vecka och zoner uppdelade i omgivande, kylda och frysta områden.

Utmaningen var att skapa en linjemarkering som skulle vara tillräckligt hållbar för att stå emot den mest aggressiva lagerfordonstrafiken samtidigt som den ska bibehålla sin långsiktiga visuella klarhet.

Lösning

Efter att ha undersökt projektets specifika behov valde experter på Sherwin-Williams Protective & Marine Coatings, Elladur som en tuff modern lösning för industriell linjemärkning som kan motstå den mest aggressiva industriella trafiken med långvarigt bevarande av ljusa färger och en hög nivå av estetisk finish.

Elladur baseras på polyasparaginbaserad kemi för att skapa en tuff UV-stabil beläggning som härdar på bara några timmar även vid låga temperaturer. Produkten är ett modernt hygieniskt material med extremt lågt VOC-innehåll (flyktiga organiska föreningar) och mycket låg lukt vilket gör den lämplig för alla typer av industri.

Fördelen med UV-stabilitet är att ljusa färger som gult och rött bibehålls och  bleknar inte som traditionella linjemarkeringsmaterial.

Åter till början