Hartshaltigt golvsystem i Douglas County Public Works anläggning

Golv för underhållsanläggningar klarar hårda förhållanden

Sherwin-Williams epoxihartssystem tillämpas på offentliga anläggningar

Douglas County Public Works bad Sherwin-Williams att leverera en högfunktionell renovering av golvsystemet i en lagringsanläggning på 2 346 kvadratmeter som skulle uthärda snabbt annalkande hårt väder och trafik med extremt tunga fordon.

Ladda ner PDF-filen

Douglas County Public Works Department ligger i centrala Minnesota och erbjuder en mängd olika tjänster för sina medborgare. Administration, jordbruks- och dräneringsinspektion, parker och rekreation, markundersökningar och underhåll/konstruktion av landsvägar är viktiga för att hålla staden igång, särskilt i en tuff miljö. Minnesotas vinterväder kan bli extremt kallt och temperaturen sjunker ordentligt under -17 °C, snö och is är vanligt sex månader om året. Douglas County kräver en stark flotta av snöplogar, tunga lastbilar och andra underhållsfordon, som ofta väger över 60 ton, för att fortsätta att hålla områdets vägar och tjänster i drift.

Under sommaren 2019 ombads Sherwin-Williams att leverera en högfunktionell renovering av golvsystemet i en lagringsanläggning på 2 346 kvadratmeter som skulle uthärda snabbt annalkande hårt väder och trafik med extremt tunga fordon.

Douglas County, golvlösning för offentliga anläggningar
Offentliga anläggningsavdelningen hade för avsikt att bygga en helt ny lagringsanläggning för att inhysa underhållsfordon och utrustning och behövde göra det med strikt landstingsstyrd budget. Med detta i åtanke rekommenderade golvinstallatören SwedeBro, Inc. att Sherwin-Williams högpresterande golvsystem skulle ge det största värdet för Douglas County-projektet. Baserat på tidigare samarbeten visste SwedeBro att Sherwin-Williams ytbehandlingar skulle vara den mest kostnadseffektiva lösningen för att täcka det stora utrymmet, samtidigt som långvarig hållbarhet och estetik är i fokus. Och installatören uppskattade också att arbeta med Sherwin-Williams på grund av dess lokala produkttillgänglighet och support.

Långsiktiga relationer för långsiktiga lösningar. Att arbeta med Sherwin-Williams och våra kunder – det fungerar åt båda håll

Chad Hanson

VD och chef, SwedeBro, Inc.

”Att samarbeta med Sherwin-Williams för att utveckla och installera ett golvbehandlingssystem av hög kvalitet för Douglas County var en vinst för alla inblandade”, säger Chad Hanson, VD och chef för SwedeBro, Inc. ”Långsiktiga relationer för långsiktiga lösningar. Att arbeta med Sherwin-Williams och våra kunder – det fungerar bra åt båda håll.”

Installatören började lägga det nya golvet genom att mekaniskt preparera betongunderlaget till en betongprofil, eller CSP, på 2-3, vilket indikerar en lätt slipande blästring. När ytan var fri från föroreningar och defekter applicerades Sherwin-Williams 3561 filler epoxi. Denna epoxiharts fungerar bra i denna situation tack vare sin utmärkta kemikalie- och nötningsbeständighet, liksom dess höga tryck- och draghållfasthet – perfekt för den tunga trafik och det fordonsunderhåll som anläggningen skulle uthärda.

Efter appliceringen av epoxi applicerades torr kiselsand över golvet för att ge halkskydd och en dekorativ kvalitet till golvet. När denna behandling hade härdats ordentligt – cirka 24 timmar – lades den slutliga täckfärgen, Sherwin-Williams 3746. Liksom epoxibaslacken är denna topplack resistent mot stötar och kemikalier och behåller låg viskositet för förbättrat flöde och utjämning när den appliceras.

Hela processen – inklusive ytpreparering och tre appliceringar – tog fyra dagar. Douglas County Public Works har nu ett pålitligt golvsystem som kommer att hålla i ett oförutsägbart, hårt klimat i Minnesota, vilket gör att dess team kan tillhandahålla tjänster året runt på ett säkert sätt.

Resurser för golvhartsfärger

Utforska färgsystemdokumentation, webbseminarier och lösningar på praktiska problem.

Produktvisning

Läs mer om våra innovativa ytbehandlingar för en mängd olika branscher.

HITTA ETT FÄRGSYSTEM

Prata med oss

Vi diskuterar gärna dina behov av hållbara hartsbaserade golvsytbehandling.

KONTAKTA OSS
Åter till början