Hartsat golvsystem i SouthWest pendelbussgarage

SouthWest Transit får motståndskraftig renovering

Sherwin-Williams Resuflor™ Screed TG46 System (tidigare TPM 115 S) tillämpas vid Minneapolis Public Transportation Facility

Southwest Transit bad Sherwin-Williams att installera ett golvsystem med hög hållbarhet och beständighet mot kemikalier, syror och alkalisk nedbrytning.

Ladda ner PDF-filen

SouthWest Transit har transporterat tusentals invånare i Minneapolis-området runt stadens förorter i över 30 år. Med en hel bussflotta och dess anställda, kräver transportföretaget ett funktionellt garage som tål slitage från olika fordon.

SouthWest Transit var i desperat behov av ett nytt golvsystem. Efter att ha använt Sherwin-Williams färg för att täcka och lappa det befintliga kala betonggolvet, beslutade transportföretaget att investera i en långsiktig lösning. Sherwin-Williams fick i uppdrag att leverera.

SouthWest Transit golvlösning

Personalen på SouthWest Transit visste ett år i förväg att de hade plats i sin budget för ett partiellt golvbyte och bad Sherwin-Williams högpresterande golvteam att ge rekommendationer om den bästa lösningen. Betongunderlaget behövde omfattande reparationer, eftersom det inte hade ersatts helt och hållet sedan företaget bildades 1986. Efter att underlaget reparerats fick applikatorn, Advantage Coating, arbeta med att applicera behandlingar.

Ytpreparering av underlaget inkluderade mekanisk profilering av golvet för att ta bort alla ytföroreningar och skikt, och uppnå en betongytprofil (CSP) på 4–6, vilket indikerar en kraftig till medelstark blästring. Efter att golvet inspekterats för andra defekter applicerades grundfärgen och härdades i en timme till lämplig klibbighet.

Bruksblandningen blandades och applicerades omedelbart på underlaget med hjälp av skicklig kraftspackling – en metod som är unik för denna typ av epoxibruk – följt av ett Resuflor™ 3746 (tidigare GP3746) injektionsbruk. På grund av de förhållanden som underlaget skulle tåla, applicerades en Resutile™ 4638 (tidigare GP4638) polyuretanemalj som ett täckskikt. Dess egenskaper gör ytan beständig mot en mängd olika kemiska, väder- och mekaniska förhållanden.

Personalen på SouthWest Transit var så nöjd med utseendet på det utvalda golvområdet att de bad Sherwin-Williams att offerera två efterföljande projekt – ett på en 2 787 m² stor yta– och en på 4 645 m², för att komplettera anläggningens alla golv under de följande tre åren. Totalt levererade Sherwin-Williams cirka 97 000 kvadratfot av Resuflor Screed TG46 för SouthWest Transit.

Idag fortsätter anläggningen att stå emot den konstanta busstrafiken, och kemikalier som förknippas med underhåll av tunga bilar samt de tuffa elementen i Minnesotas klimat utan att oroa sig för golvskador.

Resurser för golvhartsfärger

Utforska färgsystemdokumentation, webbseminarier och lösningar på praktiska problem.

Produktvisning

Läs mer om våra innovativa ytbehandlingar för en mängd olika branscher.

HITTA ETT FÄRGSYSTEM

Prata med oss

Vi diskuterar gärna dina behov av hållbara hartsbaserade golvsytbehandling.

KONTAKTA OSS
Åter till början