Landmark Factory Building Golv med Fuktproblem löstes med Resuflor Topcoat

Resuflor Topcoat-system med oljetolerant primer applicerad för att förhindra delaminering. Sedan användes Resuprime MVT epoxihartsmembran för områden där fukt hade upptäckts

Avslutades med två lager Resuflor HB, en höguppbyggd epoxibeläggning, för att förvandla enheten och skapa en modern industrigolvyta.

Copperworks Project med Resucoat HB golvsystem installerat

Bakgrund

Gjuteriet var tidigare känt som Leeds Copperworks, därefter Yorkshire Copperworks, och har varit värd för ett antal industriella genombrott, haft kungligt besök och var under sina glansdagen arbetsplats för en 5 000 personer stark arbetsstyrka innan det stängdes 1980. Tack vare uppfinningen av Yorkshire-inredning och leverans av material för varvsreparationer under första världskriget, har Copperworks spelat en avgörande roll i brittisk industrihistoria. Generationer har arbetat på platsen och sett förvandlingen genom olika namn såväl som flera fusioner och uppköp. År 1930 bildades ett brassband, Yorkshire Copperworks Band, som existerar än idag som Yorkshire Imperial Band, eller Yorkshire Imps, och har uppträtt i Middleton Park under de senaste åren.

Utmaning

Den 24400 m² stora betonggolvytan hos det 90-åriga före detta gjuteriet var i varierande tillstånd av förfall med flera lager av beläggningar och järnspår, med kraftigt slitage och oljeföroreningar. Experter från Sherwin-Williams, som har undersökt byggnadens olika utmanande miljöfrågor, planerade ett program för installation av golv för att möta krävande specifikationer, vilket innebar diamantslipning och blästring för att kunna avsluta renoveringen med en modern lageranläggning som resultat.

Lösning

En oljetolerant primer applicerades för att förhindra delaminering och Resuprime MVT – ett tvåkomponents epoxihartsmembran – användes i områden där fukt hade upptäckts. Detta avslutades med två lager Resuflor HB, en högbyggd, låg luktande epoxiharts  som industriell golvbeläggning med hög slag- och slitstyrka, en högblank finish och stark vidhäftning för olika underlag såsom betong. Monteringen utfördes av Monarch Flooring och kunden var Allied Glass. Resuflor HB finns i lämpliga primers och en mängd olika färger. Resultat: Anläggningen har renoverats och byggnaderna har fått omlagda tak och ny fasad och därigenom har en modern lager- och distributionsanläggning på 300 000 m² skapats för ägarna Towngate plc. Matthew Jones, från Jones Hargreaves byggkonsulter som ledde projektet, sa: “Det krävdes en lösning för att belägga golvet och få till stånd en jämn yta som hyresgästen lätt kunde hålla ren, "Sherwin-Williams har levererat en förstklassig lösning, med en lämplig specifikation och garantidetaljer på mycket kort tid för att hjälpa oss att uppfylla en mycket hög programstandard."

Färgresurser

Upptäck golvpaletter, sammanställda interiörer och färgtrender.

Produktvisning

Läs mer om våra innovativa ytbehandlingar för en mängd olika branscher.

HITTA ETT FÄRGSYSTEM

Prata med oss

Vi diskuterar gärna dina behov av hållbara hartsbaserade golvsytbehandling.

KONTAKTA OSS
Åter till början