Biscuit Factory Heard golvyta

Sherwin-Williams levererar golvlösningar i enlighet med hårda branschriktlinjer

Inom livsmedels- och dryckessektorn måste företag vara säkra på att golv- och väggfinish ger nödvändig hygien- och produktionseffektivitet. Där får hartssystem höga poäng.

Fördelar med hartsgolv

Hartssystem är idealiska för torra eller våta livsmedelsproduktions- och beredningsmiljöer, såväl stora tillverkningsanläggningar som restauranger, eftersom de ger en sömlös, slitstark yta. Dessa system har också ett gott halkskydd och är lätta att descinficera och underhålla.

Med hälsa och hygien högst på agendan innebär valet av ett hartssystem att livsmedels- och dryckesföretag kan följa strikta branschriktlinjer för renlighet och bästa praxis. Det finns också hartssystem som uppfyller krav på fläckfrihet och som har certifierats av Campden BRI, forsknings- och rådgivningstjänsten för mat och dryck.

Anti-halklösningar

Vårt FasTop-sortiment är det ledande golvsystemet inom mat- och dryckessektorn, men vi arbetar alltid för att förbättra våra produkter. Vi samarbetar med våra kunder i vår produktutveckling, ofta testar vi material "i verklig miljö", vilket fungerar bra och gör att vi kan utforska nya idéer snabbt och effektivt.

Sortimentet är miljövänligt, med lågt VOC-innehåll, men med en kraftfull prestanda. Numer kan du använda en miljövänlig avjämningsmassa, som fortfarande ger utmärkt prestanda vid tung användning.

Just nu finns ett stort intresse för snabbtorkande produkter då det innebär mindre stillestånd för välanvända produktionslinjer och hårt arbetande storkök när system installeras. Dagens hartssystem är även designade för att uppfylla estetiska krav – de måste passa in i estetiken för exempelvis ett kök i en Michelin-restaurang.

FasTop är redan ett av de bästa polyuretanavjämningssystemen som finns tillgängligt. Med sina miljömässiga meriter, tillförlitlighet och hållbarhet är de ett självklart val för mat- och dryckessektorn.

Färgresurser

Upptäck golvpaletter, sammanställda interiörer och färgtrender.

Produktvisning

Läs mer om våra innovativa ytbehandlingar för en mängd olika branscher.

HITTA ETT FÄRGSYSTEM

Prata med oss

Vi diskuterar gärna dina behov av hållbara hartsbaserade golvsytbehandling.

KONTAKTA OSS
Åter till början