Ljusa sömlösa golvlösningar för berömda lägerkök

Butlins är ett av Storbritanniens största fritidsföretag som är verksamma i Storbritannien. Man krävde en specifikation för en golvfinish skulle användas i köket och serveringsområdet framför huset. Butlins använde FasTop TG69 eftersom de ville hitta ett alternativ till traditionella system som klarade den dagliga användningen av köket och serveringsutrymmena.

Butlins kök använder FasTop TG69

För köksområdena valdes FasTop TG69 i en skräddarsydd ljusröd färg. FasTop valdes för sin långa livslängd och dess halkskyddsegenskaper.  Andra viktiga egenskaper är dess termiska chockegenskaper som klarar den dagliga användningen av högtemperaturugnar och spisar tillsammans med de heta vätskor som skulle kunna spillas ut på golvyta.,

Serveringsområdena fick en lite annorlunda produkt.  Resuflor Q Screed i en skräddarsydd Carmine-färg (ljusröd) för att matcha den röda företagsfärgen.  Eftersom området är publikt krävdes en produkt med dekorativa egenskaper, utan att kompromissa med halkskyddet.  Detta gjorde Resuflor Q Screed till ett idealiskt val eftersom det är ett mycket slitstarkt system med utmärkt halkskydd.

Resuflor Q Screed har också ett attraktivt estetiskt utseende, vilket gör miljön helt unik. Resultatet blev två golvytor som kommer att stå sig genom tiderna och passa kunden perfekt.

Åter till början