SofTop Flooring är en säker lösning för Köpenhamns psykiatriska sjukhus

Över 30 000 m² miljövänligt och hållbart sömlöst golv installerades vid hela anläggningen som en långsiktig lösning

Komfortgolv i SofTop polyuretan ger en mjuk men hållbar finish med ljuddämpande prestanda

SofTop vid Köpenhamns sjukhus

Det är många människor som förflyttar sig i sjukhusområdet. När Region Zealand skulle bygga Köpenhamns nya psykiatriska sjukhus, det modernaste i sitt slag, valde man att förse 30 000 m² av sjukhusets totala 44 000 m² med de modernaste och mest långlivade golv som fanns att tillgå. Golvläggningen är miljövänlig och ger enastående hållbara golv bestående av en 6-7 mm tjock polyuretan.

Den första uppgiften var att lägga ut betong och murbruk så att golven blev jämna, riktade och redo för den slutliga hartsfinishen. Den totala ytan på 30 000 m² omfattade patientrum, promenad- och sällskapsytor, kök och matsalar och mer än 5 000 m² promenadytor. För att illustrera omfattningen av uppdraget är det värt att nämna att drygt 16 km aluminumlister monterades.

Golvsystemen som användes som finish i detta projekt var SofTop SLR och SofTop Comfort SL. Båda var slitstarka självutjämnande polyuretansystem som kan installeras snabbt och resultera i en mycket hög standard. SofTop Comfort SL består av ett initialt flexibelt membran före applicering av den självutjämnande toppingen. Detta ger återfjädring i ytan vilket gör det bekvämt att gå och dessutom med ljudreducerande egenskaper.

Färgresurser

Upptäck golvpaletter, sammanställda interiörer och färgtrender.

Produktvisning

Läs mer om våra innovativa ytbehandlingar för en mängd olika branscher.

HITTA ETT FÄRGSYSTEM

Prata med oss

Vi diskuterar gärna dina behov av hållbara hartsbaserade golvsytbehandling.

KONTAKTA OSS
Åter till början